dinsdag 23 juli 2013

Het theepotje

Wat een warmte ! Eer gister heb ik het haakwerk neergegooid uit pure frustratie. Ik werd helemaal gek van dat tellen en het mislukte telkens en ik snapte niet wat ik fout deed. Gister niks gehaakt, en vandaag dan toch maar nog eens een poging gewaagd. Ik had met mezelf afgesproken 1 bolletje wol/katoen op te haken en als het dan nog niet lukte stopte ik ermee... Weer een nieuw patroon uitgezocht en me er nog eens aan gewaagd want de bol was nog niet op....

Heb me dan geconcentreerd op het patroon van haakjuffie. Het Theepotje.
En nu de bol bijna op is (natuurlijk) lukt het me eigenlijk wel ! Ik heb overal met pen een puntje gezet zodat ik weet wanneer ik rond ben. En ik moet zeggen dat het op die manier goed lukt. Anders was ik telkens de tel kwijt.

Ik ben nu met tour 7 bezig en tot nu toe lukt het.. alleen zal ik seffens het draad moeten verwisselen want de bol is dus bijna op. Maar goed het is dan toch gelukt binnen 1 bol wol. *dat werd tijd!!*

Bedankt Haakjuffie, dit is (hopelijk) het eerste patroon dat lukt !! wooehoe!

Ik ga nog wat verder haken, als het af is (duurt nog wel ff) dan zal ik hem laten zien!

2 opmerkingen:

  1. Owwwwwwwww.....een theepotje is niet het makkelijkste patroon. Maar knap dat je volhoudt!

    Nog een tipje: werk in je haakwerk met een hulpdraad. Deze hulpdraad leg je over je haakwerk zodat je voor en achter een draadje ziet, voordat je met de eerste steek van de volgende ronde begint. Als je rond bent, haal je het draadje naar voren en begin je aan de volgende toer. Op deze manier weet je altijd waar je bent gebleven :) Klaar? Dan trek je de hulpdraad eruit. Gebruik wel een hulpdraad in een totaal andere kleur, want anders ga je gek worden.

    Succes!!!! Ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat. En bedenk: de aanhouder wint en alles is te leren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel succes weet hoe het is in het begin als het niet wilt lukken.
    Zie dat je al de tip van het draad heb gekregen. Zo doe ik het ook.
    Wat je ook kunt gebruiken is bv een stekenmarkeerder in de eerste steek en volgens mij doen sommige het met een paperclip.

    Maar de aanhouder wint en uiteindelijk gaat het je vast en zeker lukken!

    BeantwoordenVerwijderen